28.12.2006

Præster i banditternes tjeneste

Forfatter: HV

Enfoldighedens konsekvenser

Når enfoldige præster går i aktion til fordel for afviste asylansøgere, skal man være opmærksom på, at det strengt taget ikke er de forholdsvis få afviste asylansøgere, sagen drejer sig om. Danmark kunne naturligvis sagtens huse de pågældende; og da især, hvis det stod klart, at de skulle rejse hjem, når forholdene tillader det.

Men erfaringen viser jo, at sådan går det ikke. Uanset hvor fredeligt, der måtte blive i hjemlandet, bliver bevilligede opholdstilladelser aldrig inddraget.

Vigtigere er imidlertid signalværdien. For i samme øjeblik de pågældende afviste asylansøgere måtte få bevilliget opholdstilladelse, vil det opmuntre endnu flere til at strømme til Danmark og søge asyl.

Men den mest tragiske konsekvens af præsternes kritik af de danske regler på udlændingeområdet er, at fokus fuldkommen fjernes fra problemernes årsag. Det er ikke morderiske terrorister, bebrejdelserne rettes imod; og det er ikke despotiske diktatorer og umenneskelige samfundssystemer, der er under kritik.

Nej, kritikken rejses imod fredelige og sagesløse danske politikere og myndigheder, som ikke har nogen som helst lod og andel i de horrible forhold, som findes i den islamiske verden, hvor stort set alle asylansøgere kommer fra.

De skyldige går fuldkommen fri af kritik.

På den måde går de enfoldige præster i virkeligheden banditternes ærinde.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.