21.12.2006

Hård tid for Israel.

Vesten og især Israel trues af den muslimske verden. Lad ikke Israel sejle i sin egen sø!!!

At Irans præsident Mahmoud Ahmadinejad er vært for en  konference for Holocaust-benægtere, berører naturligvis Staten Israel. Præsident Ahmadinejad, har jo klart tilkendegivet, at han ønsker Israel udslettet som stat.

Det har den israelske avis Haaretz skrevet en ledende artikel om, hvor der står følgende:

" Det er for tidligt at sige, at verden forholder sig tavs til truslen om Israels udryddelse, men det er ikke for sent at sige, at omverdenen er apatisk og ligeglad.

Holocaust-fornægtelseskonferencen er en integreret del af Irans udenrigspolitik, der har fået succes, efter at Vestens diplomatiske tilnærmelser er blevet afvist. Iranernes moral og selvtillid er styrket af flere grunde:

Præsident Ahmadinejads primitive optræden ved FN`s generalforsamling, der gav ham legitimitet, sanktionspolitikken, der løb ud i sandet og nu udvandingen af de amerikanske løfter om at beskytte Israel, og ikke mindst Baker-rapporten, hvis formål er at få USA ud af Mellemøsten, samt Israels manglende succes i krigen mod Hizbollah.

Ja, det kan blive hårde tider for det lille land, som er omringet af Islamiske lande.

Men Israel har heldigvis et våben der kan afskrække enhver statsleder af Mahmoud Ahmadinejad´s type, - nemlig atombomben. Det er den nødvendige afskrækkelse. Dertil en enorm politisk kredit i Vesten.

Herom skriver den østrigske avis i Wien Die Presse følgende den 13. december:

" - Hvis noget folk har moralsk ret til atomvåben for at afskrække sine fjender, så må det være det israelske. Men hvorfor, spørger mange, skal Israel, tillades, hvad man bebrejder Iran? Derpå gives to svar:

For det første er Israel et demokrati, hvem man bedre kan tiltro rationelle beslutninger end en af martyrmyter gennemsyret gudsstat. Og for det andet er det kun forståeligt, at et folk med en sådan historie med alle midler ønsker at beskytte sig imod nye udryddelsesforsøg."

Kilder: Dagbladet Information fredag den 15. december 2006

dato tirsdag den 19. december 2006.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.