20.12.2006

Farligt spil!!

Holocaust-benægterne fylder Vesten med tristhed og gru

Den netop afholdte Holocaust-konference i Iran, har givet anledning til mange kommentarer rundt om i verden. Det er utroligt, at dette spørgsmål stadig kan optage tusindevis af mennesker, men endnu mere utroligt, at man påstår, at drab på ca 5-6-millioner i de tyske KZ-lejre er et falsum.

Personligt, har jeg helt tilfældigt kendt tre " tilfældige" jøder. Den ene min svigersøn Ran, forfatteren Hanne Kaufmann, samt et jødisk medlem af Den Danske Forening.

Alle tre, har mistet en stor del af deres familie i de tyske gaskamre.

Men for den iranske præsident, stats-køteren Mahmoud Ahmadinejad, er der intet der er for billigt, hvis han kan bringe sig selv i det internationale rampelys. Han er en særdeles farlig mand, som den frie Verden bør beskytte sig imod. Bl.a. derfor skal koalitions-styrkerne i Irak forblive i landet indtil Irak er et stabilt samfund.

Herom skriver den franske avis Libération, Paris følgende den  13. december:

" -Den iranske præsident poserer som den store forenende førerskikkelse i et Mellemøsten, der er ved at koge over som følge af den amerikanske krig i Irak, palæstinensernes helvedsfærd i Gaza og Hizbollahs relative sejr over Israel.

Den førerrolle er visselig usædvanlig for en shiitisk og ikke-arabisk muslim.

Men langt fra at være "forrykt" eller "fanatisk" flytter Mahmoud Ahmadinejad koldt kalkulerende sine bønder frem på brættet med blikket stift rettet imod regional hegemoni og atombomben som sejrspræmier.

Det er et farligt spil, som bringer mindelser om historiens dunkleste stunder."

Kilde: Dagbladet Information torsdag den 14. december 2006.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.