05.12.2006

Fransk fornuft!!!!

En fransk fagforening helt efter Muhammeds hoved (Gud velsigne dette hoved).

Den franske fagforening for lufthavnsarbejdere Conféderation Francaise Democratique du Travail (CFDT) truer med at nedlægge arbejdet efter at 72 medarbejdere i den parisiske lufthavn Charles de Gaulle har fået at vide, at de har fået frataget deres sikkerhedsclearing, fordi de udgør en potentiel terrortrussel.

Ti af de berørte medarbejdere er tamiler, en sikh mens resten er muslimer. Medarbejderne arbejder bl.a. med bagagehåndtering rengøring og lufthavnens egen sikkerhedstjek overfor passagererne.

Den lokale vicepræfækt Jacques Lebrot har udtalt, at de pågældende lufthavnsmedarbejdere har forbindelser til " fundamentalistiske grupper, som kunne udvikle sig i retning af terror-aktiviteter"; ifølge flere franske medier er en af de berørte 72 medarbejdere gode venner med Richard Reid - den dømte og nu fængslede britiske sko-bombemand, hvis forsøg på at sprænge et fly i luften på vej fra Charles de Gaulle til Miami i USA i december 2001 mislykkedes; mens andre har deltaget i ekstremistiske træningelejre i Pakistan. og Afghanistan.

CFDT har imidlertid kaldt lufthavns-myndighedernes påstande `grundløse`og diskriminerende over for mennesker med en bestemt religion eller race.

Kilde: Dagbladet Information/AG tirsdag den 28. november 2006.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.