07.05.2019

Fænomenet Rasmus Paludan

Forfatter: Ole Hasselbalch

Skarer af rundbugede velfærdsdanskere kan igen være glade. Nu er der igen noget at signalere ved middagsbordene i det bedre selskab:

Afstandtagen til Rasmus Paludan!

Er der noget bedre end at kunne tage afstand uden at skulle risikere noget ved det?

I gamle dage var det Lars Hedegaard, Pia Kjærsgaard og Morten Messerschmidt, og i endnu ældre tid Den Danske Forening. Men de er slidt op til formålet.

Så en mand, der brænder koraner af og siger ting, man ikke må sige, kommer belejligt.

Er det ikke herligt?

Følgelig er Paludan uintelligent, racistisk mm. mm.

Lavtflydende kommentatorer i aviser, radio og TV kammer også over med forudsigelige godtkøbsvurderinger i denne boldgade. Ja, en Martin Krasnik kan endog afreagere sin indre svinehund ved at konstruere et pseudo-intellektuelt belæg for, at Paludan ligefrem er nazist.

Rasmus Paludan er ikke dum. Han er tværtimod højt begavet. Og han har med åbne øjne fraskrevet sig muligheden for at omsætte denne begavelse til penge, sådan som de allerfleste af hans juristkolleger gør. Han sætter oven i købet livet på spil.

Hvor mange af hans kritikere ville gøre det samme?

Har de nogen sinde selv sat sig ind i Koranen?

Et par citater fra det hellige skrift:

Sura 5 vers 51: ”I, der tror! Tag jer ikke jøder eller kristne til venner! De er venner indbyrdes. Den af jer, der slutter venskab med dem, bliver én af dem. Allah retleder ikke de folk, der handler uret.”

Sura 9 vers 5: ”Når de fredhellige måneder er omme, skal I dræbe dem, der sætter andre ved Allahs side, hvor som helst I finder dem! I skal pågribe dem, belejre dem, og ligge på lur efter dem i hvert et baghold!”

Sura 9 vers 29: ”Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften, skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de kuet er rede til at betale skat!”

Sura 9 vers 73 ”Profet! Bekæmp de vantro og hyklerne! Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver Helvede.”

Sura 9 vers 123 ”I, der tror! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Allah er med de gudfrygtige!”

Sura 33 vers 27: ”Han gav jer deres (de vantros, red.) jord, deres boliger og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke har betrådt. Allah er i stand til alt.”

Sura 47 vers 4: ”Når I møder dem, der er vantro, så giv dem hug over halsen! Når I så har slået dem ned, stram da lænkerne, indtil krigen lægger sine byrder, med henblik enten på benådning eller på løskøbelse bagefter!”

Jovist. Kerneskriftet i denne ”fredens religion” fortjener da respekt i stedet for afbrænding. Ikke sandt?

Ved sine koran-happenings får Paludan demonstreret, så at selv den mest sløve burde se det, den idioti, holdnings- og ansvarsløse politikere har skaffet os på halsen. For dem, der ikke kan eller vil læse den bog, han brænder af, har han således ved demonstrationerne fremprovokeret og udstillet de skrot-muslimer, der er kernen i problemet.

Samtidig har han ved de såkaldte moderate muslimers passivitet i forhold til skrot-muslimernes udskejelser omkring demonstrationerne vist, hvad vi kan regne med fra den side.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018

Fakta om indvandringen