16.10.2006

Omkring karikaturtegningerne.

Straffen for muhammed-tegningerne vil komme, når det islamiske kalifat er genoprettet.

Reaktionerne omkring de nye Muhammed-tegninger har - indtil videre - været ret afdæmpede. Men der har været en del omtale af sagen rundt om i verden.

Den 12. oktober skriver www. Al-Khalifah.Com under overskriften " Straffen venter jer" følgende:

" - Det had mod islam, som disse mennesker bærer på, skinner tydeligt igennem. Det korrekte svar på deres fornærmelse af Profeten (fred være med ham) vil komme , når det islamiske kalifat er blevet genoprettet.

Lad deres had være en advarsel til det islamiske samfund.

Ingen boykot af danske, amerikanske eller europæiske produkter kan alene få dem til at forstå, hvilken forbrydelse de har begået. Gid de såkaldte moderate muslimer, hvis de har den mindste smule anstændighed i behold, ville åbne øjnene; disse folk er fanatikere og hyklere  - " ytringsfriheden" begrænses, når det handler om "holocaust" eller zionisterne eller USA, men når det handler om islam, er der ingen grænser.

Deres pave har afsløret, hvordan de virkelig tænker. Sådan er virkeligheden i Vesten. Der findes ingen oplysning her. Kalifatet er løsningen."

Den 10. oktober skriver Deseret Morning News, Salt Lake City, følgende under overskriften " Islamitiske selvkarikaturer"

" - I betragtning af de dybtfølte reaktioner på sidste års politiske karikaturer i en dansk avis, der skildrede Muhammed negativt ( og her sigter vi ikke til de voldlige udbrud), kan intet undskylde de personer, som troede, at billeder af en kamel med Muhammeds hoved og øldåser som pukler ville være harmløse.

Alligevel er vi langt forbi det stadium, hvor islams radikale fraktioner burde have lært, at udøvelse af ytringsfrihed ikke kan imødegås med vold og trusler.

Udtalelser fra en militant bevægelse i Jordan om, at video-optagelser afslører "den sande natur af striden mellem muslimer og deres fjender, som styres af USA", skader muslimer i Vesten mere end noget indvandrerfjendsk dansk parti kan gøre.

Efter de voldelige reaktioner på sidste års tegninger og på pavens seneste udtalelser er slig vold blevet så forudsigelig, at den er intet andet end en karikatur på sig selv."

Kilde: Dagbladet Information torsdag den 12. og fredag den 13. oktober 2006.

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening