18.01.2019

Geoffrey Cain er død

Forfatter:

Han lavede denne plakat til Den Danske Forening medio 1990'erne

Landssvigere med blodige køller baner vejen for de invaderende hen over Dannebrog og gammeldanskere. En plakat, Geoffrey Cain lavede til Den Danske Forening medio 1990'erne. Men i øvrigt var Geoffrey mest aktiv som skribent.

Mange har skrevet mindeord om Geoffrey.

Aia Fog, Trykkefrihedsselskabet, skrev 14/1 bl.a.:

"Det er med sorg, at vi i Trykkefrihedsselskabet har modtaget meddelelsen om, at Geoffrey Cain er død natten til søndag.

Geoffrey var et mangeårigt og trofast medlem af Trykkefrihedsselskabet og en flittig og skattet deltager ved selskabets arrangementer. Han var en utrættelig forkæmper for det frie ord, ligesom han tidligt så truslen fra islam, som han gjorde opmærksom på i sine utallige læserbreve og debatindlæg."

Mikael Jalving skrev i Jyllands-Posten 16/1 bl.a.:

"Hans bog “Ondskabens ikon” (2000) kalder på en forsinket tak, nu hvor forfatteren er draget til de evige jagtmarker, ligesom hans “Gensyn med ondskabens ikon”, som udkom i 2006 med forord af Erik Meier Carlsen, bør fremhæves for sin dokumentation.

Geoffreys bøger, som vel rettelig bør kaldes pamfletter, er anskuelsesundervisning. De er skrevet i tiden, men illustrerer for eftertiden, hvordan moderne humanister gerne hader af et godt hjerte, og hvordan deres identitet er blevet negativt bekræftet over den seneste generation. Som historiker Lars Hedegaard bemærkede allerede for 20 år siden, så var de store medier udstyret med »fast tilknyttede svinehundskommentatorer, hvis særlige niche er hurtigt at kunne rykke ud med en tilsvining«. De lader sig bedst opfatte som den politiske korrektheds specialtropper."

24nyt skrev 17/1 bl.a.:

"Cain vil blive husket som en af de tidlige røster, der offentligt turde sige fra over for den politiske korrekthed, og ikke mindst for hans mod til at udpege Islam som den nye totalitære ideologiske trussel mod Vesten."

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.

Læs Danskeren INDSIGT-UDSYN

OPGØRET >>>