05.01.2019

En grisefarvets sidste grynt

Forfatter:

"Endnu en gang forbløffes og ængstes man ved den politiske klasses sære optagethed af hudfarve"

Niels Lillelund skriver i Jyllands-Posten 5/1 bl.a.:

"Man kan godt blive lidt bekymret, når man nødtvungent ser sig selv i spejlet hver morgen, nogle dage rødglødende af gårsdagens syndigheder, andre dage ligbleg ved tanken om grundskyld og gæld, men de fleste dage jo bare så grimet og grisefarvet, som Vorherre har skabt én; hvad der senere kom til af sår, folder og kløfter, er vi selv ansvarlige for, men det grisefarvede er vores skæbne, uanset solarier og nye rør.

Der står vi, grisefarvede og til grin; vi står, hvor vi står, vi må tage den herfra, vi kan ikke rulle tiden tilbage, men forhindre os i at tænke lidt tilbage kan hverken statsministeren eller hans mastodontiske mediehus.

For hvordan var det nu, det var? Først sagde de, at der nærmest slet ingen udlændinge var i Danmark, at de kunne stå på en fodboldbane, stor ståhej for ingenting. Så sagde de, at der rigtig nok var flere end som så, men om lidt var de integrerede, og så ville alt blive godt – helt af sig selv. Og hvis man nævnte, at der blev flere og flere, og at islam ikke sådan lader sig integrere, at den bare vokser sig større, fik man at vide, at det ville notorisk faktuelt aldrig ske, at islam blev størst. Nu er islam større og bliver større og større, antallet af ikkevestlige er tidoblet på 30 år, integrationen findes ikke, Danmark er forandret for altid, og hvad med de næste 30 år?

Ingen grund til at bryde jeres grisefarvede hoveder med det, byder herrefolket, historiens nødvendighed har talt, og statsministeren blev efterfølgende hyldet af forenede chefredaktører for at have valgt den rigtige side af historien."

Kilde: JP

talerne fra Folkefesterne 2014-2018