02.01.2019

Udefinerbarhed og foranderlighed vanskeliggør selvforsvaret

Forfatter: Steffen Wernberg-Møller

Udefinerbarhed og foranderlighed vanskeliggør selvforsvaret

Islam er svær at have med at gøre. Teksten her ville jeg egentlig indlede med sætningen : "det er et problem, når fjendtlighed bliver en religiøs pligt".

Men problemet opstår allerede med ordet religiøs, da kun en lille del af islam kan betegnes som en religion.

At islam er så svær at karakterisere er en stor styrke, og en af årsagerne til, at systemet er så farlig.

Man kan sige det på en anden måde. Islam er glat som en ål. Det er meget svært, kort og klart, at beskrive "religionen" og dets væsen.

Når så også systemet er foranderligt og smidigt, nærmest plastisk, så bliver det næsten helt umuligt.

Det militære ord for evnen er "stealth".

I alle lande hvor islam er sivet ind, har muslimerne langsomt fået overtaget. Lars Hedegaard har på et tidspunkt nævnt, at 5% er "point of no return".

Så snart befolkningsandelen overstiger den grænse, så er det for sent. Så er der ingen vej tilbage.

Som nævnt, ud over at være "glat", så er systemet også plastisk.

I dårlige tider, hvor islam er svækket, som efter et nederlag på slagmarken, kan systemet ændre væsen. Det kan blive langt mindre aggressivt, og går i en midlertidig hviletilstand - såkaldt hudna.

I den periode, som kan vare årtier og sågar århundreder, kan islam komme til at fremstå som harmløs. Trods mange lig i lasten, kan islam næsten få et image som fredelig, for folk glemmer. Det er en stor fejltagelse.

Plasticiteten ligger i, at muslimer så fuldstændigt er islam, og islam er muslimen.

Hver enkelt muslim opfører sig som systemet. Ligesom islam i dårlige tider afventer, gør den enkelte muslim det generelt også. I et område før det bliver til en ghetto, er der stille og roligt, indtil styrkeforholdet er i "de unge mænds" favør.

Uanset om det er interkontinentalt som system, eller om det er på individplan i små enklaver nationalt, så er opførslen - adfærden - den samme.

Idet hvert enkelt individ i så udpræget grad er islam, så kan 1,5 milliarder muslimer generelt opføre sig som en samlet enhed. Dette er koordination ud over alle grænser.

Der er blandt muslimer interne uenigheder, men om hvem der er hovedfjenden og hvad der er målet, er der enighed.

Det bevirker et pres der kan variere i styrke, men altid i samme retning, frem mod bekæmpelsen af "vantro" og deres samfund - frem mod et verdensomspændende Kalifat med sharialov.

Den stræben er hver enkelt muslims opgave, og det mål er hvorfor islam blev skabt som modstykke til kristendommen.

Muslimernes projekt er ganske alvorligt for os andre, og dette, at det er så svært at definere og konkretisere hvad islam er for en størrelse, gør det endnu mere alvorligt. Ligesom man i Folketinget ikke kan løse et problem der er tabu, så er det også meget svært at forsvare sig mod en plastisk fjerne der "smutter" - en fjende der er diffus.

Først er det en ulv, og påbegyndes byggeriet af et stakit omkring den, bliver det til et brægende lam. Fjernes stakittet, bliver det straks til en ulv igen.

Steffen Wernberg-Møller

talerne fra Folkefesterne 2014-2018