16.09.2006

Berlingske Tidende opkøbt af muhamedanere?

Forfatter: Ole Gerstrøm

Artikelserien "Angående Muhammed" var en ukritisk hyldest til muhamedanismen

Berlingske Tidende refererer 15. september 2006 fra Den Islamiske Konferenceorganisation (OIC)'s møde i Jedda, at "Muslimske rigmænd bør købe sig ind i de store internationale medievirksomheder for at ændre de anti-muslimske holdninger."

Saudi Araberen Alwaleed bin Talal ejer da også 5% af Rupert Murdoch's internationale mediekonglomeratet News Corp. Og redaktøren af  France Soir blev fyret af avisens egyptiske ejer, da man under profetkrisen bragte en tegning af gud Allah og Muhammed.

Men hvad angår Berlingske Tidende, er det jo kommet frem, at den nye ejer David Montgommery (blandt venner kaldet Rommel) er klemt finansielt. Noget kunne tyde på, at han har muslimske sponsorer. Se blot på Berlingskes største journalistiske satsning i mange år, artikelserien gennem måneder "Angående Muhammed, en rejse ind i islam," hvor man bøjede sig i støvet for islams tolerance og visdom uden at komme ind på kontroversielle og unødvendigt stødende emner som tørklædetvang og jihad i praksis.

Noget tyder på, at muhamedanerne allerede har købt Berlingske Tidende.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.