13.08.2006

"Yndige tilstande"!!!

Hvornår tør politikerne tage konsekvensen af de anslag, vi udsættes for fra den muslimske verden???

Den Danske Forening, har siden sin stiftelse i 1987 vedvarende advaret danske og europæiske politikere mod den islamiske indvandring til Europa.

Det er ikke blevet opfattet med nogen respekt. Tværtimod, vi er ofte blevet mødt med ringeagt og foragt, - selvom vort ærinde har været at undgå splittelse og indskrænkninger af det frie og velfungerende samfund, som det danske har været indtil for få år siden.

Med det seneste terror-anslag i Heathrow-lufthavn i London, står det klart, at enhver muslim i Europa i princippet er en sikkerheds-risiko. Med primitive bomber smuglet ind i håndbagage lød den djævelske plan, at op til ti fly fra de amerikanske selskaber Continental, United og American Airlines skulle være sprængt i luften undervejs over Atlanten eller det amerikanske fastland.

Ifølge tv-selskabet Sky News ville terroristerne detonere bomberne, mens flyene befandt sig over britiske og amerikanske storbyer. Fem byer skulle have været mål, blandt dem New York, Washington og Los Angeles.

Ifølge den amerikanske tv-station ABC skulle den eksplosive væske skjules i flasker med sportsdrik og udløses med blitzen fra et engangskamera.

Som en af Londons politichefer Poul Stephenson udtrykte sig: "Det havde været massemord i èt ufatteligt omfang`"

Den britiske indenrigsminister John Reid, havde selvsagt travlt med at forsikre offentligheden om, at myndighederne har styr på situationen.

Det er nemt sagt i et land med flere milloner muslimer, og over 2000 terror-mistænkte.

Det er "yndige" tilstande vi har fået på det europæiske kontinent.

Årsagen, det er bl.a at europæiske, herunder danske politikere og kulturradikale meningsdannere kritikløst har åbnet op overfor islamisk indvandring i stor stil.

Advarsler fra bl.a. Den Danske Forening, blev rubriseret under begrebet "racistiske mørkemands-tanker". Denne stærkt negative udvikling, er sket under forsikringer om, at de indvandrede muslimer ville integrere sig, og udvikle en vestlig form for "euro-islam", tilmed med den fordummende påstand, at det var en kulturel og økonomisk nødvendighed for Europa.

Det er gået lige modsat!!!

Der er ikke sket nogen integrering, der er derimod sket en islamisk radikalisering, og ghettoisering med arbejdsløshed, og ingen uddannelse som resultatet.

De kredse, der har anbefalet denne udvikling, står idag "nøgne" og politisk og åndeligt insolvente.

Det eneste bud de har på terror-situationen, er mere sikkerhed og flere bevillinger til integrations-projekter.

Der tales nu om at indføre Røntgenstråler til gennemlysning af flypassagerer.

Nej, det er ikke hos de europæiske politikere og meningsdanere man skal høre hvad virkeligheden er, når det gælder de isalmiske samfund i Europa.

Fredag den 11. august bringer Morgenavisen Jyllands-Postens Kultur-weekend et interview af kulturredaktør Flemming Rose med professor Fouad Ajami, der idag er professor i mellemøststudier ved Johns Hopkins University i Washington D.C.

Fouad Ajami er født 1945 i landsbyen Arnoun i det sydlige Libanon få kilometer fra grænsen til Israel. Emigrerede til USA i 1963. Studerede politisk videnskab i Oregon og fik ansættelse på Princeton University.

I det lange interview med Flemming Rose siges der under overskriften "De radikale i Europa" følgende:

" Rose: Efter at have talt en lille time på Ajamis kontor spadserer vi over til hans foretrukne restaurant i det pittoreske kvarter ved Dupont Circle. Snakken falder på den udfordring for de vestlige samfund, der følger med indvandringen fra den muslimske verden. Han tager mit eksemplar af sin berømmede bog fra 1980 "The Arab Predicament", og slår op på et citat af den franske antropolog Claude Lévy Strauss. Han læser højt.

"Sandheden er, at kontakt med ikke -muslimer  piner muslimer. Deres provinsielle levevis overlever, men under konstant pres fra andre livsstile, der er mere frie og fleksible end deres egen, og som kan påvirke dem gennem deres blotte nærvær. Denne store religion er ikke så meget baseret på åbenbaring som på manglende evne til at etablere forbindelser til verden udenfor.

I kontrast til den universelle venlighed i buddhismen eller det kristne ønske om dialog antager muslimsk intolerance en ubevist form blandt dem, der gør sig skyldig heri; selv om de ikke altid søger at tvinge andre til at dele deres sandhed med brutal magt, er de alligevel (og det er mere alvorligt) ude af stand til at tolerere eksistensen af andre som andre."

Rose:

"Ajami taler om en undersøgelse, han efter den 11. september lavede af den arabiske tv-station Al-Jazeera. Han studerede programmer, hvor seere kunne ringe ind og give deres mening til kende. De mest radikale stemmer kom fra muslimer i Europa. De talte ikke om Sverige, Danmark og Holland, men om de vantros lande.

Fra en position af tryghed i det sekulære Vesteuropa rasede de mod de selv samme lande og besang radikal islam

Ajami:

"Jeg hørte også en mand på tv i Saudi-Arabien sige: Vi kan bære en nationalitet, men vi tilhører vores religion. Det gjorde indtryk på mig. For mig er mit amerikanske pas ikke blot et rejsedokument, men et dokument, der etablerer et tilhørsforhold, en tilknytning."

Kilde: Morgenavisen Jyllands-Posten, Kultur- weekend, kulturredaktør,  Flemming Rose.

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening