16.07.2006

Udenrigsministeriet bryder princip

Forfatter: KP

Udlændinge fra Libanon til Danmark på vores regning

Nu skal vi også til at betale for udlændinges ”hjem”-transport til Danmark

Det Danske Udenrigsministerium har et klart princip. Det er, at man IKKE vil betale for statsborgernes hjemtransport fra udlandet. Betaling skal man selv sørge for. En feriegæst, der er strandet i et land af en eller anden årsag eller en person der fx er kommet ud for en ulykke, betaler Udenrigsministeriet ikke hjemtransporten for. Det skal den nødstedtes forsikring klare, og det er et princip man går meget op i, i Udenrigsministeriet. Har man ikke en forsikring, ja, så må man finde andre midler. Det kunne fx være familien eller venner der hoster op med betalingen. Kan man ikke skaffe pengene, tjah, så er det bare surt. Det fremgår klart af Udenrigsministeriets materiale til rejsende i udlandet.

Men det gælder åbenbart ikke nydanskerne. De skal hjælpes frem for de rigtige danskere.

Man tror jo ikke sine egne ører, når man hører at der skulle være flere tusinde danskere fanget i Libanon. Det kan simpelthen ikke passe. Vi har aldrig haft så stort en samhandel med Libanon, og har ej heller nogen interesse i Libanon på anden vis, så der skulle bo flere tusinde danskere i landet. Det er heller ikke noget turistmål for danskere, så ikke engang her i feriesæsonen skulle det være muligt at mønstre flere tusinde danskere i Libanon på én gang.

Alligevel er Libanon tilsyneladende blevet et foretrukket feriemål for danskere. I hvert fald hvis man skal tro TV avisernes oplysninger. Man undrer sig… Det gør jeg i hvert fald. Danskere er jo ikke ligefrem kendt for at tage på ferie til krigszoner! Det er i det hele taget ikke ret mange lande, hvor der bor op til flere tusinde danskere. Som sædvanlig siger man blot ”danskere” i TV avisen, og undlader at skelne. Der er jo ikke tale om indfødte danskere, men personer med anden etnisk baggrund, der har fået dansk statsborgerskab. Alle ”danskere” der bliver interviewet i TV og som siges at være spærret inde, viser sig jo at være Libanesere eller personer med en oprindelig baggrund, der i hvert fald ikke er dansk. De er ikke spærret inde. De er hjemme! Og nu skal vi så hjælpe de ”danskere” tilbage (ikke at forveksle med ”hjem”) til Danmark på statens regning!

Det er dog utroligt hvad man skal finde sig i fra sin egen stat. De oprindelige danskere kan man ikke hjælpe hjem fra udlandet, selv om personen kommer i knibe, men når det gælder personer med anden etnisk baggrund, så er der ingen grænser for hvor meget de skal hjælpes for at de kan komme tilbage til Danmark. Statskassens sluser er åbnet på vid gab! Måske skulle man foreslå Udenrigsministeriet, at når de nu alligevel er i gang med at forære landet og vores ressourcer væk til personer med anden etnisk baggrund, kunne de lige så godt fortsætte med at leje de dyreste værelser på hotellerne til vores ”gæster”, bestille dyr mad til dem, og en taxa fra lufthavnen, psykologhjælp og hvad man ellers kan komme i tanker om at der kunne blive behov for! Så kan vi få dette galehus afsløret hurtigere. Ku en ”rigtig” dansker dog bare få samme behandling fra Udenrigsministeriet når han kommer i knibe, men det er vel for meget forlangt af den danske stat. Ikk?

Det er skammeligt at man hjælper udlændinge frem for sine egne.

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening