15.07.2006

Fagre ny Europa!!!

Thøger Seidenfaden og Det Radikale Venstre overvejer at blive vært for et dansk Engelsberg-Seminar.

Forfatteren Lars Hedegaard, skriver i Morgenavisen Jyllands-Posten`s kultur-tillæg den 7. juni, en artikel om Engelsberg-Seminar, det ottende i rækken arrangeret af Axel og Margaret Axelson Johnson Fond for almennyttige formål. Engelsberg- Seminiaret finder sted på Avesta Herregård i Dalarne nord for Uppsala.

Deltagerne var en kreds af den svenske intelligens - og medie-elite. Indlederne på årets seminar var kendte og kompetente personer, der alle har beskæftiget sig med Islam´s indtog i Europa og Vesten.

Blandt indlederne var:

Den amerikanske forfatter og journalist Poul Berman, Den britiske forfatter og journalist Theodore Dalrymple, OSCE`s Højkommissær for nationale minoriteter, ambassadør Rolf Ekeus, Den somaliske Ayaan Hirsi Ali, Det gaullistiske medlem af den franske nationalforsamling og tidligere borgmesterkandidat i Paris Pierre Lellouche, den britiske forfatter og journalist Kenan Malik, Prædikanten og "euro-muslimen" Tarig Ramadan, Professor ved Paris`universitetet Olivier Roy, Den hollandske forfatter og journalist Poul Sceffer, Den britiske filosof Roger Scruton, Professor ved universitetet i Göttingen Bassam Tibi, og forfatteren til bogen "Derfor er jeg ikke muslim" Ibn Warrag.

Ifølge Lars Hedegaard, var beskeden fra Frankrig, England, Danmark, Holland, og Tyskland den samme: At bestræbelserne på at integrere tilvandrede muslimer stort set er slået fejl.

Gaullisten Pierre Lellouche, kunne berette om et Frankrig i opløsning. Ifølge Lellouche, var sidste efterårs ghetto-opstande lange mere omfattende end den franske og udenlandske presse berettede om. Mindst 700 franske byer blev sat i brand. Den muslimske tilstedværelse i Frankrig, er allerede så omfattende, at den dikterer fransk udenrigspolitik. Lellouche citerede et regeringsmedlem for følgende:

" Gud være lovet, at vi ikke var med i Irak. Så ville vi ikke have kunnet styre urolighederne."

Pierre Lellouche, er enig med historikeren Bat Ye´ors, at Europa og den arabiske verden er ved at vokse sammen til et Eurabia. Han buger sin antagelse på den fortsatte massetilstrømning fra de muslimske lande. Hvert år kommer lovligt 150.000 mennesker til Frankrig, heraf kun 5pct. for at arbejde. Resten kommer som følge af familiesammenføringer, - plus de mange tusinde illegale indvandere.

Som Lellouche tørt bemærkede situationen i Frankrig:

"Vi ved ikke, hvad der venter os. Vi har end ikke lov til at føre statestik over tilstrømningen."

Roger Scruton, var ret kontant og hævdede, at islam er ude af stand til at forholde sig til den kvindelige seksualitet. Han fik støtte fra sin landsmand skribent og psykiater Theodore Dalrymple der kunne berette følgende:

" Muslimske piger i Storbritannien lever i en " mikroverden af totalitær frygt." Mange af dem modtager ingen undervisning, efter de er fyldt 12 år, men må leve afsondret fra det omgivende samfund. Ofte er de frataget deres pas, så de ikke kan stikke af, og hvis de nægter at efterkomme familiens påbud om ægteskab, venter der dem ofte mord eller tortur. I det pakistanske immigrantsamfund, er det kutyme, at bruden får et drag prygl på dag 365 efter ægteskabets indgåelse. Så kan den familie-sammenførte mand nemlig ikke længere udvises."

At disse oplysninger kommer frem på en smuk herregård i det politisk korrekte Sverige er udmærket. Men det ville være særdeles givende, hvis et lignende møde kunne etableres i Danmark.

Kilde: Morgenavisen Jyllands-Posten´s Kultur-tillæg den 7. juli 2006.

Forfatteren Lars Hedegaard.

Bestil bøger her - fra