17.08.2018

Derfor støtter Iran palæstinensiske terrorgrupper

Forfatter:

Derfor støtter Iran palæstinensiske terrorgrupper

• Den iranske general tilbød ikke at bygge et hospital eller en skole til palæstinenserne. Han tilbød heller ikke at yde økonomisk hjælp til at starte projekter, som kunne give jobs til arbejdsløse palæstinensere i Gazastriben. Hans budskab til palæstinenserne i Gazastriben var: Iran vil give jer alle de penge og våben, I har brug for, så længe I forpligter jer til at føre jihad (hellig krig) mod Israel og den "store Satan," USA.
  • Det samme Hamas, som fortæller FN's repræsentanter, at de ønsker at forbedre levevilkårene for palæstinenserne i Gazastriben, rækker hånden ud mod Iran for at modtage penge og våben.
  • Nogen bør gribe ind og forhindre Iran i at få fodfæste i Gazastriben og bruge palæstinenserne som kanonføde i Teherans kampagne mod USA og Israel. Hvordan kunne man gøre det? Det er ikke så kompliceret. Al international hjælp til Gazastriben bør gøres betinget af et ophør af Irans destruktive forsøg på at rekruttere palæstinensiske grupper som dets soldater. Så enkelt er det.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.