22.06.2006

Ud i det sekulære rum.

Islamkritisk netværk er for duksene i klassen.

Ifølge Ritzau, har de to grundtvigske teologer og tidligere biskopper Herluf Eriksen , Århus Stift og Johannes Johansen Helsingør Stift tilsluttet sig Islamkritisk Netværk.

Netværket blev stiftet i maj blandt andet i protest mod, at nogle folkekirkepræster havde inviteret muslimske imamer indenfor. Islamkritisk Netværk er efterhånden oppe på knap 100 teologer og sognepræster. Det er forsåvidt noget positivt, at der er en kritisk røst i Folkekirken overfor den tiltagende islamisering af Danmark.

Men det må understreges, at kampen mod islamiseringen  af Danmark, - alene - , er et politisk spørgsmål.

Det er ude i det sekulære rum kampen står. Det er ikke et åndsspørgsmål der kan klares fra en prædikestol!!!  Det er der teologer og sognepræster der hævder.

Hertil er at sige:

Så har man valgt alsangs-vejen!!!

Det var der man under den tyske besættelse sad og sang fædrelandssange, med et håb om at Danmark atter blev et frit land.

Det blev Danmark.

Men "kun" fordi i tusindevis af amerikanske og britiske soldater kom os til undsætning!! Sammen med den danske Modstands-bevægelse. Idag står Danmark overfor en ny besættelse, - hvis vi vil af med den, så kræver det, at den danske befolkning med magt og vilje forlanger repatriering af de herboende muslimer.

Hvis ikke det er muligt at samle tilstrækkelig folkelig vilje, vil det føre direkte mod et islamisk flertal i Danmark iløbet af de næste 40-50 år.

Det vil jeg tillade mig at kalde uansvarlig "strudse-politik".

Derfor skal der lyde en opfordring til de krititiske teologer, til at stille op i det sekulære rum sammen med bl.a Den Danske Forening o.m.a

Kilde: Ritzau.

Mosbjerg Folkefest 2021