12.06.2006

En mere i klubben

Forfatter: Ebbe Vig

Bertel Haarder nu i samme kategori som Uffe Ellemann-Jensen

Undervisnings- og kirkeminister Bertel Haarder har nu valgt sig ind i samme kategori som Uffe Ellemann-Jensen.

Tidligt den 12. juni 2006 kunne det læses på DR-teksttv, at muhammedanerne gør brug af en ulovlig såkaldt hadeliste, hvor han figurerer som nr. 2. Bertel Haarder har det skidt med at stå på denne ulovlige muhammedanerliste, eller med at skulle have personbeskyttelse - så betændt som situationen har udviklet sig med al hans integration, udvidelse af flygtningedefinitionen for EU til brug i EU-grundlovsforslaget og mængder af andet medløberi, samtidig med han skal forestille at stramme op. Det sidste er der ikke tale om. Det er bare et rollespil fra højskolen.

Når Bertel Haarder er kommet i dårlig stemning, skyldes det nemlig ene og alene, at han taler med to tunger. Først belærer han danskerne om deres tone - den kender vi ,og det er ikke hans opgave mere, end det var statsminister Buhl's under sidste krig at formane til at opgive modstandskampen. Så taler han umiddelbart efterfølgende om ytringsfriheden, der skal bevares. Det er rent hykleri. Ja, Bertel Haarder har derfor grund til at have det skidt. Først gør han sig medskyldig i hele miseren. Dernæst skifter han hest i vadestedet.

Vendekåber har vi nok af.

Jeg overtager gerne hans job, hvis han har det skidt. Det er ikke svært at gøre det bedre. Efter han havde ansvaret for folkeskolens ødelæggelse i det nære samfunds navn, så skal han nu forestille at gøre den effektiv igen, efter undervisningspligten tilsidesættes overalt, og nærmest er blevet en saga blot. Det er ikke meget bedre med hans efterfølger som såkaldt integrationsminister. Rikke Hvilshøj tildeler nu indtrængerne fra Kosovo, der opholder sig her ulovligt, et gratis ferieophold i hjemlandet med frit lejde og returbillet inkluderet.

Det er nu sjovt, at Hækkerup kunne opholde sig i Kosovo i fem år som FN's repræsentant. Kan vi andre ikke også få en gratis ferietur til Serbien? Højskolelæreren Bertel Haarder har ikke forstået, at hans opgave aldrig har været at belære danskerne om deres grundlovssikrede rettigheder. Hvem tror han han er? Uffe Ellemann-Jensen, der fornylig var på banen igen med sine dumme Dähnen er blevet ond i sulet. Han valgte at hade danskerne, da de stemte nej til Euro. Hvem er det nu lige han repræsenterer i Danmark. Vi skal måske længere væk.

At der er en modydelse til Euro i araberolie i et i øvrigt braklagt europa er gået op for os.

Det vil blive husket som det største forræderi i Danmarkshistorien.

Mosbjerg Folkefest 2021

Bestil bøger her - fra