02.02.2018

Ikke en krone til DANMARKS INDSAMLING!

Forfatter: PK

Afvis DR's og "humanitære" organisationers charmeoffensiv!

 

Under dække af veldædige formål arbejder DR og "humanitære" organisationer frem mod ét fælles mål: At smadre Danmark og det øvrige Europa under en strøm af mennesker fra Afrika og Mellemøsten.

"Humanitære" organisationers arbejdsdeling: Nogle understøtter befolkningseksplosionen i Afrika og Mellemøsten, andre færger overskudsbefolkningen til Europa, og andre tager sig af "integrationen" af de ikke-integrerbare.

Red Barnet og Læger uden Grænser beskæftiger sig bl.a. med færgefart.

Vi har hørt og set det til ulidelighed. Først på Balkanruten, hvor vi så billeder af små børn og deres lasede mødre, omhyggeligt udvalgt blandt den store mængde mørklødede unge mænd, der efter sigende kom fra Syrien. Nu i Middelhavet, hvor vi fodres med floskler om, at de reddes fra at drukne, og at de samles op fra synkefærdige småbåde midt på Middelhavet, men dog uden at vi forsøges bildt ind, at de er syrere. Balkanruten er lukket, Middelhavsruten er imidlertid åben, men vil formentlig lukkes, nu da Jean-Claude Junker foreslår en luftbro.

Middelhavsruten holdes i gang af en lang række skibe, der kalder sig ”redningsskibe” eller endda ”vagtskibe”. Norske Siem Prior var chartret af den norske regering, og det oplyses, at alene dette skib har bragt 60.000 migranter til Italien. Skibene er for det meste gamle trawlere og ledige offshore-forsyningsskibe, der ikke er arbejde til længere, da aktiviteten på oliefelterne i Nordsøen er faldet. Det hollandske rederi Vroon Offshore Services har chartret, solgt elle leaset flere skibe ud, der bruges på Middelhavet, og en del tyder på, at rederiet understøtter aktiviteterne. Jeg har spurgt pænt og høfligt, men ikke fået svar. Jeg har også spurgt på Red Barnets hjemmeside, men det blev fjernet. Da Red Barnet blev politianmeldt for deltagelse i menneskesmugling, og Fynske Medier skrev om det, svarede Red Barnet heller ikke trods flere opfordringer.

Red Barnets skib hedder Vos Hestia og Læger Uden Grænsers Vos Prudence. Læger uden Grænser havde tidligere et skib, der hed Vos Southwind, men det skiftede navn til Dignity 1, og senere SeaWatch3.  SOS Mediterranées skib hed tidligere Meerkatze og var kystredningsskib, men det hedder nu Aquarius og drives i samarbejde med Læger Uden Grænser. Iuventa ejes af Jugend Rettet.  Lifeline, der en kort periode hed SeaWatch2 og altid ligger lige ved siden af SeaWatch3, når den er i Valletta på Malta, ejes af Lifeline E.v (https://mission-lifeline.de). Organisationen SeaWatch, der driver SeaWatch3, har lige fået en humanitær pris af dagbladet Politiken. Dette er de mest aktive, men der er flere. Disse skibes bevægelser kan følges meget præcist.

Det kan man, fordi alle skibe over en vis størrelse skal have installeret og bruge et system, der hedder AIS, som betyder Automatic Identification System. Systemet blev udviklet til at forhindre kollisioner og til lettere at kunne finde et skib i (ægte) nød. Det viser skibets position inden for én meter, kurs, fart og dybgang og tiden inden for ét sekund – ergo det er meget præcist. Disse oplysninger benytter flere websites til at tilbyde kort over ethvert skibs position på ethvert tidspunkt, som kan benyttes af kystvagter, havnemyndigheder, rederier, pårørende til besætningen og folk med interesse for den maritime verden. Det forudsætter naturligvis, at udstyret er tændt, som lovgivningen foreskriver.

 

Ulovlig rutetrafik

Jeg og flere andre har fulgt disse skibe i månedsvis, og billedet er tindrende klart: Der er tale om regulær rutetrafik, og det er sandsynligvis koordineret, så kysten ud for Tripoli er dækket konstant. Red Barnet hævder, at deres skib redder skibbrudne (børn) ude på Middelhavet, men overvågningen og billederne fra ved skibenes anløb til italiensk havn viser noget andet.

Det italienske politi satte i sommer en specialagent fra det italienske efterretningsvæsen om bord på Vos Hestia forklædt som besætningsmedlem for at se, hvad der foregik, og det var ikke det, Red Barnet fortalte. Agenten rapporterede om aktioner, hvor man samlede personer op 10 minutters sejlads fra den libyske kyst. I et andet tilfælde blev den arabisktalende kulturtolk udskiftet med en eritreansk talende, og pudsigt nok var den næste bådfuld, man samlede op, fuld af mennesker fra Eritrea. Han berettede også, at man om natten tændte skibets projektører og rettede dem lodret, så de kunne ses mange kilometer væk. Han fortalte om konflikter ombord og om, at alt styres fra London, hvor chefen hedder Helle Thorning-Schmidt.

Her i efteråret er det Vos Hestia og Aquarius, som er de mest aktive. De to skibe er begyndt at slukke for det lovpligtige udstyr lidt sydøst for Malta, for derefter at tænde det igen samme sted på hjemturen en  uges tid senere. Følger man ikke skibet nøje, ville det se ud, som om det sejlede fra Catania på Sicilien til lidt syd for Malta, opholdt sig der i en uge og så sejlede tilbage igen. De ombordværende migranter kunne man så hævde at have fundet der i en synkefærdig båd. Lifeline oplyser ofte position, og det sker hvert 5. minut, når det sejler meget tæt på Libyens territorialgrænse. Enhver med en mobil med adgang til internettet kan se dets position, fart og kurs. Man undgår omhyggeligt at sejle ind i libysk farvand, efter at Libyen i sommer meddelte, at skibene vil blive beskudt, hvis de foretager ”redningsaktioner” i libysk farvand.

Da Olympic Commander, ejet af Olympic Subsea ASA i Norge, sejlede ud fra Sicilien i oktober, standsede opdateringerne lige syd for Sicilien og var væk i 9 døgn. Derefter oplyste man pludselig en position 20 sømil fra Tunesien, som man så ikke opdaterede i 6 døgn, hvorefter skibet pludselig dukkede op tæt på Valletta på Malta. Efter et kort ophold der sejlede man østpå, hvorefter det oplyses, at skibet vil ankomme til Trapani på Sicilien - en dags sejlads væk - 31/2 2018, om 4 måneder. Hvor de er i mellemtiden, véd ingen, før de igen bekvemmer sig til at følge loven og tænde for AIS-udstyret. Ingen bortset fra rederiet véd, hvor de var i de 14 døgn, de var væk, eller hvor de er nu.

Lifeline sejler altid meget tæt på libysk farvand. På et tidspunkt sejlede man parallelt med Vos Hestia med 500 meters afstand og med meget lav hastighed. Man kunne let forledes til at tro, at der blev fragtet noget fra det ene skib til det andet. Derefter opdaterede Vos Hestia ikke position i 3 døgn og dukkede pludselig op tæt på Pozzallo på det sydlige Sicilien. Lifeline sejlede til Valletta på Malta og fortøjede på siden af SeaWatch3. VosHestia har tidligere modtaget migranter på åben sø fra det nu beslaglagte Iuventa. Det fremgår af billeder og film fra deres hjemmeside, internettet og YouTube. De skjuler ikke deres ulovligheder - de er stolte af dem.

Iuventa blev taget på fersk gerning i august med migranter, menneskesmuglere og besætningen har siden været under arrest i Trapani på Sicilien. Dette skib har flere gange omlastet personer til Vos Hestia på åbent hav, og der er kraftige indikationer på, at Lifeline og Vos Hestia også har gjort det. Begges skibes positioner, mens ulovlighederne pågår, er kendte. Et tysk nyhedsmedie hævder at kunne bevise, at skibet Iuventa har sejlet i libysk farvand mindre end 5 km fra den libyske kyst og taget ”skibbrudne” migranter op. Jugend Rettet tigger nu om penge på sin hjemmeside til at få frigivet skibet Iuventa, der er beslaglagt.

Ingen af skibene har lov til at sejle med passagerer, da man ikke opfylder reglerne for antal redningsbåde contra antal passagerer, bemanding m.v., men man har oprettet en særlig klasse for ”Migrant Vessels”, hvor der dispenseres for alt, hvilket ikke er tilfældet for ægte redningsskibe - SAR skibe.

 

Middelhavsunionen

Mange spørger, hvorfor EU ikke stopper det. Det skyldes, at den danske presse har undladt at fortælle om væsentlige dele af EF’s og senere EU’s handlinger. For mange år siden startede EF en proces, de kaldte Nord-Syd dialogen. Det var på et tidspunkt, hvor den kolde krig var koldest, og de fleste talte om Øst-Vest dialogen. Nord-Syd dialogen fortsatte med Euromed (som intet har med medicin eller sundhed at gøre), Anna Lindh Foundation, Barcelona-aftalen og til sidst The Mediterranean Union - Middelhavsunionen. Der kom nogle ganske små pip undervejs, hvor vendingen ”En række lande i Nordafrika og Mellemøsten” blev brugt i pressen. Da jeg skrev lidt om det og sendte det til Jyllandsposten, som dengang var dansk presses flagskib, resulterede det i bandlysning i årevis.

Primus motor bag Middelhavsunionen var Franois Sarkozy og Angela Merkel. Medlemslandene er EU og lande med grænse op til Middelhavet bortset fra Libyen, der har observatørstatus, men inklusive Tyrkiet. Landene fik stillet i udsigt, at man til gengæld for politiske reformer ville få privilegeret partnerskab med EU, hvilket tidligere for Cyperns vedkommende blev vekslet til fuldt medlemskab. Det er nok i det lys, at man skal se pressens begejstring for det såkaldte Arabiske Forår. Som privilegeret medlem får man blandt andet tilbudt både kapitalens og arbejdskraftens fri bevægelighed. Derfor lukker Merkel uhindret over en million uidentificerede ”indvandrere” ind i Tyskland om året, og derfor kan disse skibe hver uge læsse op mod 1.000 migranter af i Italien i fuldt dagslys og for næsen af de italienske myndigheder.

Mandag 23/10-2017 blev Vos Hestia stormet af italiensk politi i Catania, mistænkt for menneskesmugling, hvilket den danske presse slet ikke har omtalt. Det anslås, at Save The Children har sejlet 10.000 mennesker fra forskellige afrikanske nationer til Malta og Sicilien i 2017.

Sejladsen fortsætter. Lifeline og Aquarius opererer som sædvanlig delvist fordækt og vil måske standse til vinter. Men hvad nytter det, når EU nu åbent taler om en luftbro fra Afrika til Europa?

 

www.marinetraffic.com

https://in.reuters.com/article/europe-migrants-ngo/save-the-children-suspends-migrant-rescues-in-mediterranean-idINKBN1CS2DR

http://www.offshoreenergytoday.com/siem-pilot-psv-to-support-search-rescue-ops-in-mediterranean-sea/

http://www.olympic.no/fleet/mpsv/olympic-commander/

https://mission-lifeline.de/de/start

https://jugendrettet.org/en/
https://www.savethechildren.net/article/save-children-launches-search-and-rescue-ship-deadly-mediterranean
http://www.msf.org/en/article/mediterranean-msf-ends-mission-search-and-rescue-boat-prudence
https://www.tichyseinblick.de/daili-es-sentials/ngos-und-schleuser-im-mittelmeer-ll/
https://www.marinelink.com/news/classified-migrant-vessel417404
http://defendeurope.net/
 

 

Læs INDSIGT-UDSYN her

BESTIL BØGER HER

Nyeste videoer -  herunder alle
talerne fra Folkefesterne 2014-2019
se dem i videoteket lige nedenunder

Se flere i Audio- og videoteket

Giv en hånd med

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.

 

Du melder dig ind her

MobilePay betalingsnr.:
34810