03.02.2024

Har du set Muhammed eller Fatima med klaphat?

Forfatter:

Kan integrationens rette tilstand spottes på Aarhus Stadion?

Vil man tage puls på integrationens rette tilstand, bør man ikke læse akademiske rapporter, men kikke på danske fodboldstadioner, hvor folk samles på kryds og tværs af sociale klasser, skriver cand.mag. og forfatter Rami Zouzou i Jyllands-Posten.

”Rapporter og diagrammer fra tænketanke som Kraka dokumenterer, at langt størstedelen af efterkommere af indvandrere fra bl.a. muslimske lande ligner resten af danskerne.

Derfor møder jeg selv op på Aarhus Stadion for at kigge på fansene. De har det tilfælles, at de er påfaldende hvii’e. Intet sted kan jeg spotte en, der kunne lyde navnet Muhammed eller Fatima. Blandt FCK-fansene i København er de velintegrerede indvandrere fra Krakas analyser påfaldende fraværende. Det samme i Hvidovre. Selvom der ikke ligefrem mangler etniske minoriteter på Vestegnen, så er de i hvert fald ikke at finde på Hvidovre Stadion.

Så selvom Kraka og andre tænketanke med deres akademiske videnskab forsøger at dokumentere, hvor godt det går med integrationen, så er det påfaldende, at dette åbenbart ikke afspejler sig på et fodboldstadion i Foreningsdanmark”.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.