28.05.2021

Dansk mand sigtet for en muslimsk kvindes forbrydelser

Forfatter:

Ifølge Ekstra Bladet 26/5 har politiet sigtet en dansk mand for "racisme", fordi han under en ordveksling med en muslimsk kvinde på havnen i Kastrup sagde, at hun og hendes familie ikke hører hjemme i Danmark.

Hertil er at bemærke:

1. Det er ikke nedværdigende at påstå, at en person hører hjemme et andet sted.

2. Ordene blev ikke udtalt "med forsæt til udbredelse i en videre kreds", som det hedder i straffelovens §266b.

3. Den muslimske kvinde udbredte med forsæt i en videre kreds, idet hun filmede ordvekslingen og lagde den på sociale medier. Hvis udtalelsen er racistisk, er det altså kvinden, der har overtrådt §266b, ikke den danske mand.

4. Den muslimske kvinde overtrådte tillige og hævet over enhver tvivl databeskyttelsesloven, idet hun lagde optagelsen med den danske mand til offentligt skue, så manden var tydeligt genkendelig. Han er derpå blevet truet med vold af trosfæller af kvinden.

5. Kvinden har flygtningestatus, men besøger jævnligt Tunis, som hun påstår sig forfulgt i. Hun er altså asylsvindler og bør udvises.

§266b: "Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år."

Politiets besynderlige sigtelse omtales i Ekstra Bladet her >>>

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.