28.11.2019

DE MISSIONERENDE MEDIER

Forfatter: HV

Skal personer eller foreninger kaldes det, de er, eller det, de selv ønsker at blive kaldt?

Der findes en fascistisk organisation, som kalder sig selv Antifascistisk Aktion, AFA. Den fungerer som hjælpepoliti (HIPO) for muslimer, som bemægtiger sig lebensraum på europæiske folks bekostning. Medierne burde derfor benævne den ”det fascistiske HIPO-korps”. Men medierne kalder organisationen det, den selv ønsker at bliver kaldt.
D 330 bekymrede danskere sætter hinanden stævne ved Mossø for at debattere den voksende trussel, de lever under, kaldte medierne dem ikke ”bekymrede danskere”. DR kaldte dem ”stærkt højreorienterede”. Men hvem har hørt de bekymrede danskere benævne sig selv det?
Hvis de bekymrede danskere er ”ekstremt højreorienterede”, så må de, der i sympati med islam ønsker at bekæmpe bekymringen med vold, være ekstremt venstreorienterede.
Heraf følger logisk, at stening af kvinder, hængning af bøsser og opdeling af mennesker i rene og urene/vantro og rettroende er venstreorienterede fænomener.
Det er i strid med den hidtidige opfattelse af højre og venstre, ifølge hvilken højreorienterede står for at bevare det bestående, mens venstreorienterede er åbne for udvikling og forandring.
Ingen bevægelse i Verden er mere konservativ end islam, som ønsker, at alt skal foregå som på den såkaldte profet Muhammeds tid. Hans liv og virke er altings målestok. Ingen bevægelse er mere fjendtlig over for udvikling og forandring end islam.
DR og de øvrige missionerende medier bør se at få styr på begreberne. Hvis de ikke fatter forskellen på politisk højre og politisk venstre, bør de afstå fra at bruge begreberne. I stedet for at kalde bekymrede danskere ”ekstremt højreorienterede” bør de blot kalde dem f.eks. ”modstandere af stening af kvinder og hængning af bøsser”. De ekstremister, som de hidtil har kaldt ”antifascister”, kan de så passende kalde f.eks. ”tilhængere af stening af kvinder og hængning af bøsser.”
Forklar tingene i stedet for at bruge ”ismer”, hvis mening fortaber sig i det uvisse.

Tillægsord – og manglende navneord
De gamle missionerede medier med DR i spidsen kalder rutinemæssigt Rasmus Paludan ”den racismedømte Rasmus Paludan”.
Hvorfor bliver så f.eks Enhedslistens Pelle Dragsted ikke rutinemæssigt kaldt ”den hærværksdømte Pelle Dragsted”?
Når en gammeldansker er blevet overfaldet af en større flok mennesker, en stribe biler er blevet brændt af, eller en ambulance er blevet mødt med stenkast, fortæller de gamle medier oftest, at forbrydelserne blev begået af en flok ”unge”. Unge er som bekendt et tillægsord, og vi savner gang på gang det oplysende navneord, som oftest begynder med m.
Et andet misbrugt tillægsord er ”kontroversiel”. Har de missionerende medier ikke umiddelbart noget negativt at sige om en person eller forening, de ikke bryder sig om, kalder de ofte denne ”kontroversiel”. Hvem der er kontroversielle, bestemmer de selv suverænt, men selv de mest voldelige venstreradikale foretagender omfattes aldrig af denne benævnelse.

Mission eller information?
Skal vi forvente, at det er muligt at få de missionerende medier til at optræde informerende?
Næppe. Med god grund svinder tilliden til disse medier dag for dag. Vejen frem er at fratage dem alle former for mediestøtte og søge information hos kilder, man kan have tillid til.
Hvad skal vi i det hele taget med ”public service” radio og tv? Vi har jo heller aldrig haft ”public service” aviser!

Liberalfacismen>>>

DANSK KULTUR I KORTE TRÆK>>>