07.11.2019

Hvidt overherredømme og "white privilege"

Forfatter: Harry Vinter

Det er kommet på mode at beklage sig over hvidt overherredømme. For nylig har både en hvid modtager af Nordisk Råds litteraturpris og en hvid modtager af Kronprinsparrets Stjernedryspris beklaget sig over hvide mennesker. Det samme har en række ikke-hvide indvandrere.

Som så mange andre modefænomener kommer udtrykket fra USA, hvor ”politisk korrekte” kulturradikale er gået til kamp mod ”white supremacy”. Bl.a. fordømmes - med rette - den måde, hvorpå indvandrere behandlede Amerikas oprindelige indbyggere.

Nu forholder det sig imidlertid sådan, at danskerne er Danmarks oprindelige indbyggere, som har været her, siden isen trak sig tilbage for 12.000 år siden. Der er således ikke noget mærkeligt ved, at Danmarks hvide indbyggere dominerer over landet.

Danskere og andre hvide mennesker har imidlertid det problem, at de ikke kan være i fred for ikke-hvide. De siver under alle mulige påskud ind i lande, hvor der er hvidt overherredømme, - hvorefter de beklager sig over dette hvide overherredømme.

Det foregår i alle lande, hvor der er hvide europæere eller efterkommere af hvide europæere: Europa, Nordamerika, Australien og New Zealand.

Det er således blevet et ”white privilege” at forsørge et konstant voksende antal ikke-hvide.

Tidligere var der også en tilstrømning af immigranter til Sydafrika og Zimbabwe fra det øvrige Afrika, men den trafik sluttede, da det hvide overherredømme blev afløst af sort overherredømme.

Mennesker, der går ind for biodiversitet, bør være bekymrede. For det forhold, at hvide mennesker ikke kan være i fred for tilvandring af ikke-hvide, vil på sigt føre til udryddelse af forekomsten af hvide mennesker. Og mens de hvide forsvinder som følge af lave fødselsrater, folkedrab og opblanding med tilvandrende, forbliver lande med ikke-hvidt overherredømme stadig beboet af ikke-hvide.

Det er ikke blot et tab, at en art forsvinder. Det vil også være en katastrofe for dem, som bliver tilbage, for det er nu engang hvide mennesker, der står bag stort set alle de teknologiske fremskridt, som har ført til voksende velstand for hele Jordens befolkning.

Liberalfacismen>>>

DANSK KULTUR I KORTE TRÆK>>>