09.01.2019

Hårdt at være de første, der påpeger en truende fare

Forfatter:

Hvis ikke Jyllands-Posten havde givet spalteplads til de politisk ukorrekte – men modige – Søren Krarup og Ole Hasselbalch. Så....

LÆS KRONIKKEN I JP HER>>>   Kronik i JP 06-01-2019

Uddrag fra kronikken:

Visse journalisters og mediers troværdighed er til debat for tiden. Hør, hvad jeg var ude for, da jeg engang holdt et foredrag på – det, der dengang hed – Danmarks Journalisthøjskole (DJH) om misbrug af statistik. Jeg kom bl.a. ind på indvandring.

Indvandring og udvandring fyldte meget lidt og blev som oftest kun strejfet. Selv om jeg er statistiker, var det en præst og en juraprofessor, der gjorde mig opmærksom på befolkningsudskiftningen. Jeg blev paf over Søren Krarups provokation med annoncen i Jyllands-Posten i 1986: ”Nej, ikke en krone” (til Dansk Flygtningehjælp, der »terroriserer den offentlige debat«).

i 1990’erne blev man beskyldt – eller dømt – for racisme, hvis man påpegede, hvilken vej udviklingen gik. »Stuerene, det bliver I aldrig,« sagde Poul Nyrup Rasmussen f.eks. ved Folketingets åbning i 1999 om Dansk Folkeparti. I Aarhus Kommune var skolekonsulent Jens Lundby i 1989 lige ved at blive fyret, fordi han advarede om, at Gellerupparken var ved at udvikle sig til en ghetto.

Politikens tidligere chefredaktør Tøger Seidenfaden gjorde også, hvad han kunne, for at dysse problemet ned. Den tidligere formand for Den Danske Forening Ole Hasselbalch fik afvist ni forslag til kronikker om Europas største problem. Det fremgik af en debat, som TV 2 i 1995 arrangerede mellem Ole Hasselbalch og Tøger Seidenfaden. Den debat blev en øjenåbner for mange.

Tænk, hvis ikke Jyllands-Posten havde givet spalteplads til de politisk ukorrekte – men modige – Søren Krarup og Ole Hasselbalch. Så ville vi nu have haft svenske tilstande her i landet.

Ifølge en af de imamer, der i 2016 optrådte i udsendelsen ”Moskéerne bag sløret”, er islam ved at ”åbne” Europa. »Da jeg kom til landet for 23 år siden, var vi kun 55.000 muslimer. Nu er vi 300.000,« lød det fra imamen om Danmark. Og han prøver at holde sammen på sit shariaparallelsamfund

I Danmark opstod problemet efter vedtagelsen af udlændingeloven af 1983, der uden nogen escape clause (nødbremse) gav alle herboende udlændinge et retskrav på familiesammenføring (»Når først indvandrerne har skabt sig et brohoved, får indvandringen en selvforstærkende karakter.«).

Karen Jespersen gjorde også et forgæves forsøg på at råbe sine daværende partifæller op. Nu lyder hendes advarsler gennem netavisen Den Korte Avis. Det blev Dansk Folkeparti, der tog problemet op. Er partiet af den grund et ekstremt højreorienteret og ikke stuerent parti? Og tilhængerne klamme kældermennesker? Ikke så sært, at mange ved meningsmålinger ikke tør fortælle, at de vil stemme på partiet.

Vil det gå som spået af islameksperten Bernard Lewis, der i et interview i Die Welt i 2004 spåede, at hvis udviklingen fortsætter, vil Europa have muslimsk flertal senest ved udgangen af dette århundrede

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den Danske Forening siger Tak til Ole Hasselbalch og Søren Krarup for deres indsats

talerne fra Folkefesterne 2014-2018